خطاهای سئو در سال 2024

14 ترند مهم و ضروری سئو در سال ۲۰۲۴ وی‌پدیا بلاگ صباویژن

اما در عوض، دیده شدن در این فضاهای بدون کلیک برای یک سایت حیاتی می‌شود. موضوع این است که بتوانیم اولین و مختصرترین پاسخ را به سوال کاربر بدهیم. همانطور که می دانید، بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX)  یک روند کاملاً جدید نیست و از گذشته تا به امروز اهمیت داشته است، اما بنظر من در سال ۲۰۲۴ به یک اولویت تبدیل خواهد شد. بنظر من در سال 2024، با توجه به رشد شخصی سازی صفحه نتایج جستجو (SERP)، اهمیت مکان و رفتار کاربر بیشتر می شود، در نتیجه سئو محلی (Local SEO) نیز اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. این رویکرد برای  شناسایی و درک عمیق‌تر نیازها و علایق کاربران است و به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا نتایجی دقیق‌تر و مرتبط‌تر با هر فرد ارائه دهند.

این ترند شاید نه تنها مهم‌‎ترین ترند سال‌های اخیر، بلکه مهم‌ترین ترند ۲۰۲۴ و چه بسا مهم‌ترین ترند سال‌های پیش روی سئو باشه. به عبارت دیگر، گوگل با سرعتی زیاد و بیشتر از گذشته به سمت کیفیت به جای کمیت در حال حرکت است. 2- گوگل محتواهایی که زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب را داشته باشد را به محتواهایی که پیچیده باشند و یا برای همه قابل درک نباشد ترجیح می دهد. در حالی که SGE هنوز فعال نشده است ولی بهتر است از امروز شروع به آماده‌سازی سایت خود برای مواجهه با این به‌روزرسانی گوگل کنیم. وبیت یک سایت خدمات رسانی وبمستران و گرافیست ها است بصورتی که در این سایت آموزش ، توسعه و طراحی وب و گرافیک بصورت رایگان عرضه می شود.

یعنی یه صفحه‌ای تو سایتت هست که نه توی منوها، نه توی محتواهای دیگه‌، و نه هیچ‌جای دیگه‌ای بهش لینک ندادی. کاربرها و حتی گوگل هم به‌سختی می‌تونن به این صفحات دسترسی پیدا کنن. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور کامل این موضوعات را بررسی می کند و با ارائه اطلاعات ارزشمند  به پرسش‌ها و نیازهای کاربران پاسخ دهد. در این مرحله، خیلی زود است که بدانیم کاربران چقدر برای پاسخ به پرسش خود به SGE متکی هستند. بسیاری از کاربران ممکن است همچنان روی نتایج جستجوی سنتی که هنوز در SERP نمایش داده می شوند کلیک کنند.

با یک پینگ ساده ، وب سایت ها اکنون می توانند چندین موتور جستجو را با تغییرات محتوای خود به محض وقوع به روز کنند. این اثبات واقعی است که ابرداده شما باید بیشتر از کلمات کلیدی مناسب انجام دهد. این باید ارزش فوری را برای کاربر نشان دهد ، آموزنده باشد (و قانع کننده) و اعتماد به نفس برای دریافت این کلیک ها را ایجاد کند. و پس از کلیک ، باید جستجوگر را با محتوایی که آن معیارها را برآورده می کند ، حفظ کنید. و در حالی که آنها باید بخشی از یک برنامه سئو قوی باقی بمانند، تیم ها باید گوش دادن به مشتری، استخراج احساسات و درک هدف را نیز به ترکیب اضافه کنند.

بنابراین، اکنون مهم‌تر است که بفهمیم مسیر سفر جستجوی بالقوه‌ای که یک فرد ممکن است با شروع از یک جستار «جایی» اولیه طی کند، چیست. رضایت کوکی سال‌ها برای اتحادیه اروپا و برخی از بخش‌های ایالات متحده یک مورد حیاتی بوده است. در سال 2024، این در حال گسترش به سایر ایالت‌های ایالات متحده است، و بنابراین افرادی که آن را در معرض خطر قرار داده‌اند یا نمی‌خواهند اکنون در معرض دید قرار بگیرند، در حال گسترش است. این ممکن است به معنای ایجاد محتوا به‌طور خاص برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاص یا تطبیق و اشتراک‌گذاری محتوای موجود در کانال‌های مناسب برای ارتباط مؤثر با مخاطبان باشد. علاوه بر مهارت های SEO، نحوه کار با مشتریان می تواند شما را از سایر سئوکاران در سال 2024 جدا کند. اگر بتوانید موارد اقدام را در دسته های کوچکتر اولویت بندی کنید، معمولاً به تدریج رفع می شود.

برای مثال، استفاده از نظرات کاربران محلی، ارائه دقیق اطلاعات تماس و آدرس، و به‌روزرسانی مداوم پروفایل Google My Business می‌تواند به شما در جذب مشتریان محلی کمک کند. همچنین لینک‌دهی به سایر کسب‌وکارهای محلی یا مشارکت در انجمن‌های محلی به رشد برند شما کمک می‌کند. با رشد استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، جستجوهای صوتی به یکی از روش‌های محبوب کاربران تبدیل شده‌اند. کاربران به جای تایپ کردن، سوالات خود را به صورت صوتی بیان می‌کنند و گوگل باید نتایج مناسبی را به این جستجوها نمایش دهد. Keyword Stuffing یک تکنیک اشتباه و آسیب‌زننده است که برای بهبود رتبه‌بندی طراحی شده اما ممکن است به جریمه‌های گوگل منجر شود و تجربه کاربری منفی ایجاد کند.

به این معنا که باید بدونید کاربر از کجا اومده، کجا قراره بره و چه انگیزه، علاقه و هدفی داره. اینا همون وجهه‌هایی هستند که هنوز هم هیچ هوش مصنوعی‌ای نمی‌تونه برای شما مهیا کنه. استفاده از چندین مدیای مختلف در محتوا (مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و …) می‌تواند به طور قابل توجهی بر سئو محتوا تأثیر بگذارد. این تنوع رسانه‌ای باعث جذابیت بیشتر محتوا برای کاربران می‌شود و آن‌ها را به تعامل بیشتر و ماندن طولانی‌تر در صفحه تشویق می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید استراتژی سئو خود را بهبود بخشیده و عملکرد سایت خود را بهینه کنید. GA4 به شما این امکان را می‌دهد تا اهداف، رویدادها و تبدیل‌های کلیدی را پیگیری کنید و گزارش‌های سفارشی ایجاد کنید تا بینش عمیق‌تری نسبت به عملکرد سئوی خود داشته باشید.

تحلیل منظم داده‌ها به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های سئوی خود را بهتر پیاده کنید و به اهداف بلندمدت خود دست یابید. TF-IDF رویکردی علمی و مفید است که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کلمات مهم و مرتبط را در محتوای یک صفحه شناسایی کند و رتبه‌بندی دقیق‌تری ارائه دهد. هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. SEMrush یکی از ابزارهای قوی سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی تکراری یا استفاده‌شده بیش از حد در محتوا را شناسایی کنید. این ابزار علاوه بر تحلیل سایت، گزارش‌هایی از نحوه عملکرد کلمات کلیدی و نکاتی برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد. برای ارائه محتوای مفید و مرتبط با نیاز کاربر، باید به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، به قصد جستجوی کاربران توجه کرد.

تحقیق کلمات کلیدی با محتوای برابر یک کتاب بازی قدیمی است و کسب‌وکارهایی که به طور مؤثر به مشتریان گوش می‌دهند و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند به آن‌ها می‌دهند. با توانایی رو به رشد هوش مصنوعی در درک صدا، ویدئو و تصاویر، الگوریتم Google در فهرست بندی دقیق و ارائه محتوای چندرسانه ای بهتر می شود. این فشار رقابتی را به سئوکارانی که در یک محیط محتوای فقط متنی گیر کرده‌اند اضافه می‌کند. در مورد آخر، هرچه محتوا خاص‌تر، ظریف‌تر و هدفمندتر باشد – مصرف‌کننده بیشتر به آن اعتماد خواهد کرد. در سال 2024، زمانی که گرد و غبار پیرامون معرفی ژن AI نشست، تمرکز غالب بر قرار است. از ابزارهای جدید برای کمک به عنوان دستیار گردش کار و بهره وری استفاده کند.

شما می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنید. مولد متا تگ هوش مصنوعی همراه با ادغام تحقیق کلمات کلیدی Semrush کار می کند و به اطمینان از اینکه وبلاگ ها و سایر صفحات دارای متا تگ های بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی هستند، کمک می کند. امروزه بیشتر وب سایت های دنیا به کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس ، راه اندازی می شود و به کمک افزونه ها قابلیت آن افزایش می یابد . دو افزونه مهم برای بهینه سازی وب سایت ، افزونه (Yoast Seo) و افزونه (Rank Math) است که می توانید یکی را به اختیار بر روی سایت خود نصب کنید . بله، زیرا میلیون ها کسب و کار از موتورهای جستجو مانند گوگل برای جذب مشتریان بیشتری به صورت آنلاین استفاده می کنند. این روند تنها به سرعت در حال رشد است زیرا مردم برای خواندن نظرات، خرید محصولات، جستجوی اطلاعات و موارد دیگر بیشتر به موتورهای جستجو متکی هستند.

SERPها به حذف صفحات فهرست بندی دسته و محصولات به نفع نمایش مستقیم نتایج محصول در SERP ادامه خواهند داد. یکی از پایه های بازاریابی خوب این است که کاربر را در اولویت قرار دهید. از آنجایی که SEO همه چیز در مورد همکاری و اشتراک دانش است، ما به به برخی از بهترین ذهن‌ها در صنعت تا نظر خود را در مورد اینکه صنعت به کجا می‌رود و چه اتفاقی ممکن است بیفتد بعدی. بعد از ChatGpt گوگل ابتدا بارد و در حال حاضر جمینی را معرفی کرده است، احتمال تغییر در سئو با Google Gemini هم وجود دارد. بنابراین حتی کسب‌وکارهایی که 100% دیجیتال هستند نیز با این استراتژی‌ و بازاریابی دیجیتال بیش از حد محلی‌سازی شده تمرکز کنند. باید برای خودمان یک برندهای شخصی، با دقت و هوشیاری بسازیم چون این کار به شدت در توسعه E-E-A-T کمک کننده است.

گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند. قابلیت‌هایی مانند Google Lens به کاربران امکان می‌دهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینه‌سازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهم‌تری در رتبه‌بندی پیدا کرده‌اند. کاربران اکنون می‌توانند یک محصول را در فروشگاه‌های آنلاین با جستجوی تصویری (Visual Search) پیدا کنند، به همین دلیل کسب‌وکارها باید روی بهینه‌سازی تصاویر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، ترکیب متن و تصویر در جستجو باعث شده که سئو بصری (Visual SEO) اهمیت دوچندانی پیدا کند. در این روند، گوگل از شبکه‌های عصبی (Neural Networks) برای پردازش بهتر داده‌های تصویری استفاده می‌کند و بنابراین، کیفیت و ارتباط تصویر با محتوای صفحه از نظر سئو حیاتی است.

بازاریابی حفظ مشتری یا ریتنشن مارکتینگ یک استراتژی جدید نیست، اما قطعاً استراتژی‌ای است که سزاوار عشق و توجه بیشتری از طرف دیجیتال مارکترها است. تفکر اصلی ریتنشن مارکتینگ این است که داشتن 10 طرفدار متعصب برند ارزشمندتر است تا داشتن 100 مشتری ضعیف. تقریبا 60 درصد از تمام جستجوهای آنلاین در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. همانطور که در بالا می بینید، امتیاز سلامت سایت ما 89٪ است و در حال حاضر حدود 64 خطا دارد. اگر می خواهید رتبه کلی سایت خود را بهبود ببخشید، آنها را اصلاح کنید. شما می توانید ابزارهایی مانند پاسخ عمومی برای پیدا کردن برخی از سوالات متداول در جایگاه خود.

فیدها باعث ایجاد خطاهای مدیریت نشده و توزیع اطلاعات دقیق و اتلاف وقت برای کاربران و ربات‌ها می‌شوند. مدیریت دقیق مستلزم وضع قوانینی است تا مشخص شود چه چیزی وارد فید می‌شود و پیکربندی فناوری مانند داده‌های ساختاریافته پویا را مدیریت می‌کند تا داده‌ها آزادانه جریان پیدا کنند. هوش مصنوعی به بخشی از گردش کار همه برای سئو و بازاریابی تبدیل شده است. در محصولاتی که مصرف می کنیم و نحوه ایجاد و مدیریت محتوا، هوش مصنوعی به جای یک استثنا در زندگی ما به یک انتظار تبدیل شده است. متخصصین سئو برای رفع خطاهای تکنیکی از چک لیست سئو تکنیکال استفاده می کنند تا موارد زیر را در اولویت انجام قرار دهند و از قلم نیوفتد .

موتورهای جستجو مثل گوگل از ربات‌هایی به اسم "کراولر" استفاده می‌کنن تا محتوای سایت‌ها رو پیدا کنن (به این میگن خزش) و بعد اون‌ها رو به دیتابیس خودشون اضافه کنن (که بهش ایندکس میگن). از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب استفاده کنید تا کلمات کلیدی مربوطه و هدف را در عنوان، توضیحات و تگ‌های ویدیو پیدا و پیاده‌سازی کنید تا قابلیت مشاهده ویدیو را افزایش دهید. برقراری اعتبار موضوعی نیازمند یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوا است. منابع ترافیک جایگزین به شما امکان می‌دهند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید،  و بار تنها از نتایج جستجوی طبیعی را کاهش دهید. شما فوراً اطلاعات مربوط به شغل، فیلم ها و سن او را بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندهای وب سایت دریافت می کنید. هستی ساکی هستم تولیدکننده محتوای متنی و تصویری با ۶ سال تجربه در صنعت.

این کار می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. تگ‌های هدینگ (H1 تا H6) اسکلت و ساختار محتوای شما را شکل می‌دهند و به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا سلسله مراتب و اهمیت اطلاعات را درک کنند. تگ H1 معمولاً عنوان اصلی صفحه است و باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد. بله، هر سایتی که می‌خواد در گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیره، نیاز به سئو تکنیکال داره. این بخش به گوگل کمک می‌کنه سایت رو به‌خوبی خزش (Crawl) و ایندکس کنه و همچنین تجربه کاربری بهتری به بازدیدکننده‌ها ارائه بده.

برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسب‌وکارها باید از AI برای تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. آن‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار وب‌سایت را بهتر درک کنند، جریان اعتبار (PageRank) را در صفحات مختلف توزیع کنند، و کاربران را به صفحات مرتبط هدایت کنند. با بهینه‌سازی لینک‌های داخلی، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا وب‌سایت شما را بهتر درک کنند، جریان اعتبار را در صفحات مختلف توزیع کنند، و کاربران را به صفحات مرتبط هدایت کنند. این کار به بهبود سئو داخلی وب‌سایت و افزایش رتبه در نتایج جستجو کمک می‌کند. هدف از این روش، فریب موتورهای جستجو برای نمایش سایت در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو است، بدون اینکه محتوای صفحه واقعاً ارزشی برای کاربران ایجاد کند.

وقتی این صفحات رو پیدا کردی، باید مطمئن بشی که توی محتوای دیگه یا از طریق منوی سایت بهشون لینک داده شده. چطور این خطاها رو برطرف کنیم؟برای حل این مشکل، باید با هاستینگ سایتت تماس بگیری و دلایل این ارورهای سروری رو بررسی کنی. ممکنه به خاطر ترافیک زیاد باشه یا اینکه یه مشکل فنی در سرور وجود داره که نیاز به رفع سریع داره. از ابزارهایی مثل Google Search Console برای شناسایی این خطاها استفاده کن و مطمئن شو که هیچ کدوم از صفحاتت با این ارورها روبه‌رو نیست. چرا این مهمه؟وقتی گوگل ربات‌های خودش رو می‌فرسته تا صفحات سایتت رو ایندکس کنه، اگه با ارورهای 5XX مواجه بشه، ممکنه صفحاتت رو به‌درستی ایندکس نکنه یا حتی گوگل به این نتیجه برسه که سایتت قابل اعتماد نیست. این خطاها حتی روی تجربه کاربر هم تأثیر منفی دارن، چون کاربرها نمی‌تونن به صفحات مورد نظرشون دسترسی پیدا کنن و احتمالاً از سایتت خارج می‌شن.

بله، آن‌ها به زمان و آماده‌سازی بیشتری نیاز دارند، اما نتایج حاصل از آن ارزشمند هستند. «هوش مصنوعی» یه اصطلاحه که برای اولین بار تو دهه‌ ۱۹۵۰ به کار گرفته شد و هدف از معرفی‌اش، اشاره به شبیه سازی فعالیت فکری انسان توسط یه ماشین یا سیستم کامپیوتری بود. کاری که هوش مصنوعی می‌کنه اینه که بر اساس فعالیت‌های شناختی مغز انسان مثل یادگیری، تعقل و غیره، سعی می‌کنه حجمی از داده رو آنالیز کنه، یاد بگیره، الگو پیدا کنه و بر اساس اون الگو یه نتیجه خلاق به دست بده. برای مثال، ظهور پاسخ‌های غنی که ما قبلاً هم ازشون حرف زدیم، یه نمونه از همین موضوعه. پاسخ‌های غنی یه بسته مشخصه که توی نتایج گوگل بالای بالا دیده می‌شه و شما می‌تونید اونجا یه سری سوال رو ببینید و یه سری جواب رو بدون اینکه وارد سایتی بشید، مشاهده کنید.

این کار باعث بهبود تجربه کاربری، حفظ اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو و بهبود رتبه‌بندی سایت شما خواهد شد. تگ عنوان یا تایتل، اولین چیزی است که کاربران در نتایج جستجو می‌بینند و نقش مهمی در جذب کلیک و بهبود رتبه سایت شما دارد. بهینه‌سازی این تگ، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. همچنین، یک تایتل جذاب و گیرا می‌تواند کاربران را ترغیب به کلیک و بازدید از سایت شما کند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ارتباط معنایی بین کلمات و عبارات مختلف در صفحه را درک کرده و محتوای شما را به عنوان یک منبع معتبر و مرتبط با موضوع مورد نظر شناسایی کنند.

با بررسی بک لینک‌های سایت‌های رقیب، می‌توانید منابع ارزشمندی برای لینک سازی پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید رقبا از چه سایت‌هایی بک لینک دریافت کرده‌اند و چه استراتژی‌هایی را در پیش گرفته‌اند. در این بخش، هدف اصلی یافتن و رفع مشکلاتی است که ممکن است مانع از خزش صحیح وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو شود. این مشکلات می‌توانند شامل خطاهای سرور (مانند خطاهای 4xx و 5xx)، صفحات مسدود شده در فایل robots.txt، لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌های نادرست و یا ساختار نامناسب سایت باشند. صفحات زامبی صفحاتی هستند که ترافیک ارگانیک بسیار کمی دریافت می‌کنند یا هیچ ارزشی برای کاربران ندارند.

صفحات یتیم صفحاتی هستن که هیچ لینکی از هیچ جای دیگه سایت بهشون داده نشده. این صفحات ممکنه توسط گوگل ایندکس نشن و به همین خاطر ترافیکی هم دریافت نمی‌کنن. بهتره با استفاده از لینک‌های داخلی، این صفحات رو به شبکه صفحات سایتت وصل کنی. اگه ازشون به درستی استفاده نکنی، هم گوگل و هم کاربران رو از دست می‌دی. چرا موبایل‌فرندلی بودن مهمه؟ گوگل از سال ۲۰۱۹ به بعد از Mobile-First Indexing استفاده می‌کنه، یعنی اول از همه نسخه موبایل سایتت رو بررسی می‌کنه و اگه این نسخه مشکل داشته باشه، رتبه سایتت ممکنه افت کنه. حتماً می‌دونی که الان خیلی از افراد بیشتر با گوشی موبایل خودشون وب‌گردی می‌کنن.

سئو خارجی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در خارج از محیط وبسایت هدف انجام می‌شوند که در نهایت به پیشرفت سایت منجر... کادر جستجوی تازه معرفی شده "Nearby Events and Deals" دارای چهار بخش است که تبلیغات و رویدادهای کسب و کارهای اطراف را به نمایش می گذارد. گوگل در حال آزمایش روش لوکال سرچ جدیدی به نام رویدادها و معاملات نزدیک است. مفهوم CMS بدون هد در سال 2023 به حجم بحرانی رسید و در سال گذشته، Wix Headless نیز به این روند پیوست. ادغام با Github و Netlify گزینه های بیشتری را برای قالب های API، SDK و Next.js باز می کند.

مورد دیگه‌ای که توی این بخش می‌تونیم بهش اشاره کنیم «تخصص و تجربه» است. از نظر سئو در سال ۲۰۲۴ محتوایی موفقه که از طریق تخصص و تجربه بتونه برای مخاطب ارزش به همراه داشته باشه. در این شرایط محتوانویس باید بره سراغ کسی که صاحب این دو مشخصه هست و مثلاً از طریق مصاحبه کردن بیاد و بینش‌ها، داستان‌ها، دانش و تجارب شخص متخصص رو در اختیار مخاطبان بذاره. آیا می‌خواهید از وب سایت وردپرس خود در برابر حملات سایبری مضر محافظت کنید؟ این نکات را دنبال کنید تا هکرها را از خود دور نگه دارید و عملکرد سئوی خود را ایمن کنید. به عنوان یک بازاریاب، کارشناس سئو یا برنامه نویس، می دانید که حفظ امنیت سایت وردپرس چقدر اهمیت دارد.

از طرف دیگر، نقش جستجوی صوتی (Voice Search)، ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) و محتوای تعاملی (Interactive Content) در رتبه‌بندی سایت‌ها پررنگ‌تر شده است. برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وب‌سایت‌ها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند. آیا راهبردهای قدیمی سئو هنوز هم کاربرد دارند یا زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی ایجاد کنیم؟ در ادامه به ۵ فکت مهم درباره سئو ۲۰۲۵ اشاره می‌کنیم که می‌تواند مسیر موفقیت شما را مشخص کند. این لینک‌ها می‌توانند تجربه کاربری را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و به سئوی سایت شما آسیب بزنند. در چک لیست سئو داخلی، رفع لینک‌های شکسته از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از ابزارهای بررسی لینک‌های شکسته، می‌توانید این لینک‌ها را شناسایی و سپس آن‌ها را حذف کرده یا به صفحات مرتبط و موجود هدایت کنید (301 redirect).

این گزارش شامل پیشرفت ساخت لینک شما تا بهترین دامنه‌های لینک‌دهنده رقبایتان است. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Backlink Gap، پروفایل بکلینک رقبا را تحلیل و مقایسه کنید و در پروفایل بکلینک خود به دنبال نقاط ضعف و فرصت‌ها باشید. این ابزار فهرستی از ایده های محتوای مرتبط را بر اساس موضوع اولیه در اختیار شما قرار می دهد. سپس، یک قدم بیشتر  بردارید و محتواهای بلند را بر اساس سؤالات کلیدی و سناریوهایی که کاربر ممکن است در جستجوی خود استفاده کند، ساختاردهی کنید. برای موفقیت در رتبه‌بندی کلمه کلیدی “چگونه کفش‌های خود را ببندید(How to tie your shoes)”، تخمین می‌زنیم که شما باید 43 دامنه مرجع و محتوای بهینه شده را داشته باشید تا بتوانید رقابت کنید.

برای اینکار ابتدا، کلمات کلیدی که احتمال بیشتری دارد در نتایج ویدئویی نمایش داده شوند را انتخاب کنید. برای اینکار می توانید از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید و گزینه یوتیوب را انتخاب نمایید و پرسش‌هایی را که بیشترین جستجو در یوتیوب را دارند پیدا کنید، این کلمات برای تولید محتوای ویدئویی عالی هستند. با توجه به افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی، موتورهای جستجو نیز در نتایج خود به ویدئوها اولویت می‌دهند. این محبوبت و تغییر رویه موتور جستجو نشان می‌دهد که دیگر کسب‌وکارها نباید استفاده از ویدیو را نادیده بگیرند و استفاده از آن را به عنوان یک جزء حیاتی در استراتژی سئوی خود ببینند. 1-کاملاً واضح است که گوگل برای تشکیل قطعات SGE، منابع معتبر و تخصصی را انتخاب می‌کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تحلیل‌های تخصصی است و به گوگل ثابت کنید که وب‌سایت شما یک سایت تخصصی است.

بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اگر تعداد ویدیوها و رقابت برای جلب توجه مخاطب بیشتر شود و ورود عجولانه ممکن است نتایج بهینه‌ای را به همراه نداشته باشد. اما این کار را فقط پس از داشتن یک استراتژی سئو ویدیو قوی انجام دهید. تعداد تماشاچیان ویدیوی دیجیتال در سراسر جهان تا پایان سال 2023 به نزدیک 3.5 میلیارد نفر می‌رسد. به «پیوند داخلی Internal Linking» در «گزارش‌های موضوعی Thematic Reports» بروید و روی دکمه «مشاهده جزئیات View details» کلیک کنید. شما می‌توانید تنظیمات دیگری مانند اجازه یا حذف آدرس‌های وب URLها را ویرایش کنید و برنامه‌ریزی برای بازرسی‌ها Audit را انجام دهید.

این معیار به‌ویژه در تعیین اهمیت کلمات برای موتورهای جستجو کمک می‌کند. به عبارت دیگر، TF-IDF به موتور جستجو می‌گوید که یک کلمه در یک صفحه چقدر اهمیت دارد و چه میزان از کلمه در مقایسه با سایر اسناد تکرار شده است. گوگل سرچ کنسول ابزاری رایگان از گوگل است که اطلاعات زیادی را درباره عملکرد سایت در نتایج جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا گوگل سایت شما را به دلیل استفاده از کیورد استافینگ جریمه کرده است یا خیر. با استفاده از پیوندهای داخلی و لینک‌دهی به صفحات مرتبط، می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آن‌ها را بارها تکرار کنید.

برای انجام این کار، از ابزار Keyword Magic Tool شرکت Semrush استفاده کنید. بی صبرانه منتظریم تا در مورد تجربیات جدید و جالب شما در زمینه سئو 2024 مطلع شویم! این سال جدید، هیجان انگیزترین و پویاترین زمان برای حضور در سئو خواهد بود. در سال 2024 ، SEO ها می توانند از Schema Markup برای ایجاد اتصالات معنی دار در داده ها برای اتصال و لذت بردن مشتریان فعلی و آینده استفاده کنند. هنگامی که یک مطالب مفید و مفید برای خواننده دارید ، می توانید هدر ، برچسب های ALT ، عنوان و برچسب های توضیحات را بهینه کنید – و بقیه اصول SEO را انجام دهید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/